Ma már Youtube csatornát indítani mindenki tud, mindössze pár percet vesz igénybe az egész folyamat és különösebb szakértelmet sem igényel. Ahhoz azonban, hogy ez a csatorna látható legyen, ezáltal forgalmat hozzon a tulajdonosának, érdemes figyelembe venni néhány szempontot.
Ne feledkezz meg a marketing stratégiáról
Nem érdemes úgy belekezdeni egy Youtube csatorna indításába, hogy még magad sem tudod, hogy mit akarsz. Érdemes előre leszögezett pontok és elvek mentén haladni, vagyis kidolgozni a saját marketing stratégiádat. A legjobb, ha minél hosszabb távra képes vagy tervezni és akár 1-2 évre előre tudod, hogy miről akarod a videóidat készíteni.
Így a csatornád külső szemmel is egységes képet fog mutatni és profizmust sugall, ami majd a feliratkozók számának növekedésén is meg fog látszani.
Íme néhány mankó, ahhoz, hogy jól kidolgozott marketing stratégiád lehessen:
minden videóddal közvetítsél valamilyen értéket
- igyekezz, hogy egy klassz közösség épüljön a csatornád körül, ne sajnáld az időt a közösségépítésre
- mindig legyél tisztában azzal, hogy a célközönségedet mi érdekli, mi foglalkoztatja őket
- próbáld őket minél inkább cselekvésre buzdítani
- ne változtass menet közben, azon, amit előre elterveztél, legalábbis a főbb irányvonalak maradjanak meg
Hogyan tudod kidolgozni a saját koncepciódat?
- tartalom meghatározása: legyen egyértelmű a nézők számára, hogy mit várhatnak tőled, ha elkezdenek követni. Ebből következik, hogy legyen egyértelműen meghatározva a célközönséged is, hogy tudjad, hogy kinek mit akarsz gyártani
- néhány tipp, hogy milyen koncepciók mentén gondolkodhatsz: szórakoztatás (pl. humorral töltött videók, problémamegoldó videók, társadalmi céllal készített videók, figyelemfelkeltő videók
Határozd meg a célközönséged!
Ne akarj mindenkinek videót gyártani, hanem határold körül azokat, akiket meg szeretnél szólítani. Mindenkinek nem lehet és nem is kell megfelelni, viszont annál jobban meg kell, azoknak, akiket el szeretnél érni.
Így határozd meg a célközönségedet minél pontosabban:
- járj nyitott szemmel: figyeld a hasonló csatornákról szóló véleményeket, kommenteket
- ha van rá lehetőséged végezhetsz kérdőíves kutatást is
- kutass: keress statisztikai adatokat, marketing tanulmányokat a célcsoportoddal kapcsolatban
- gondold végig, hogy milyen saját tapasztalataid vannak a célcsoportoddal és használd fel a marketing tervhez
A siker egyik fő kulcsa: a minőség
Sose menj el abba az irányba, hogy a mennyiség a minőség rovására megy. Csak az maradhat talpon, aki minőséget közvetít. Nézd meg a konkurenciád anyagait és ne add alább! Sem kép, – sem hangminőségben nem szabad kevesebbet adnod, mint mások, mert akkor alul maradsz a versenyben.