A Deutsche Telekom megvalósítja a lehetetlent: felhőbe kerülnek az analóg ügyfelek

Deutsche Telekom
Deutsche Telekom

A Deutsche Telekom rövidesen olyasmit tesz, ami még pár éve is elképzelhetetlennek tűnt: egy új, felhőalapú telefonálási platformra helyezi át 18 millió ügyfelének vezetékes hangalapú szolgáltatását.

Mindehhez a következő generációs IP multimédia alrendszert (NIMS) használja, amelyet a telekommunikációs cég németországi adatközpontjaiban telepítenek. A platform, az ígéretek szerint, gyorsabban és hatékonyabban fogja a szolgáltatásokat biztosítani azáltal, hogy automatikusan felosztja a hálózat hangkapacitását az igények szerint.

A felhő alapú technológia együtt fog működni a hagyományos rendszerekkel

Mivel a platform részben nyílt szabványokon és interfészeken alapul, ez elméletileg lehetővé teszi a Deutsche Telekom számára a beszállítók piaci alapú kiválasztását, ami olcsóbbá teheti a telepítést, fenntartást és frissítést.

Kik valósítják meg a DT futurisztikus lépését?

Beszállítókból és a köztük kialakuló versenyből pedig nincs hiány, mert olyan multinacionális vállaltok szállhatnak ringbe, mint a Juniper Networks, a Red Hat, a Hewlett Packard Enterprise, a Lenovo, a Mavenir és a Metaswitch: ők vehetnek részt a Deutsche Telekom NIMS-telepítésében.

Általában, amikor a felhőalapú telefonálásról beszélünk, a kisebb vállalkozások számára szervezett szolgáltatásokra gondolunk, amikor a felhasználók száma néhány tíz és pár ezer között alakul. A Deutsche Telekom azonban lényegesen nagyobb léptékű.

Az automatizációé a jövő?

A NIMS jelentette megközelítés forradalmi, már csak a fejlesztés ütemét tekintve is, mert alig néhány hónapon belül sikerült egy teljesen új rendszert létrehozni és üzembe helyezni, ami meghatározó lépésnek számít az automatizált és szoftveralapú távközlés jövője felé.

A Servergarden által is nyújtott felhőalapú szerver megoldások már ezt a jövőképet valósítják meg a jelenben.

A kereskedelmi megvalósítás bevezetése előtt a Deutsche Telekom végzett egy terheléses tesztet, amely során a platform 100 millió hanghívást kezelt, amelyek részben hálózaton belüli, részben hálózatok közötti hívások voltak.

A németek all-IP stratégiát követnek

A felhőalapú telefonálás bevezetése logikusan következő lépés a Deutsche Telekom all-IP stratégiájában, amelyet évek óta folytat. Eredeti tervei szerint már 2018 végére megvalósította volna, hogy Németországon belül minden szolgáltatása IP-n keresztül működjön, de az átállást hivatalosan csak ez év február környékén fejezte be.

A bejelentés ugyanazon a héten jelent meg, amikor a Dell’Oro kutatócég kiderítette, hogy a Q2 felhőalapú adatközpont capex értéke 17 százalékkal nőtt éves szinten, a szerverek termelte globális árbevétel pedig 10 százalékkal ugrott meg.

2020 során pedig még inkább megugrott a bővülés, hiszen a legnagyobb amerikai és kínai felhőalapú szolgáltatók felgyorsították a szerverkapacitás bővítését, hogy megfeleljenek a távmunka és a tanulás igényeinek.

A felhő alapú IT élesben vizsgázott 2020-ban és sikeresen bizonyította nem csupán életképességét, de tényleges, kézzel fogható hasznát is százmilliók számára.