YouTube videó esetében nem csak a tartalom számít – természetesen annak értékes és hasznos volta sem másodlagos – a borítókép általi megjelenés döntő fontosságú lehet abban, hogy célcsoportod rákattint-e a felvételre vagy sem.
Miért lényeges a megfelelő YouTube borítókép kiválasztása? Olvass tovább és tudj meg többet arról, hogy hogyan befolyásolja egy egyszerű kép az online marketinged sikerességét.
Mi az a Youtube borítókép vagy indexkép?
A YouTube videók borítóképe által egy olyan erőteljes első benyomást kelthesz az érdeklőidben, aminek köszönhetően több ezer videó közül is a tiédre fog esni a választásuk. Nem szabad elhanyagolni az indexképet, hiszen ez a tekintetet odavonzó borító fog gondoskodni a nézettségedről. Amennyiben az első lépésről megfeledkezel, akkor hiába dolgoztál annyit a videóanyaggal.
Az indexkép nem más, mint a videó előnézeti képe, amely lehet egy statikus kép, egy grafika vagy egy illusztráció egyaránt. Úgy funkcionál, mint a könyv borítója – felkelti a figyelmet, magával ragad és végül fogyasztásra ösztönöz. A képnek árulkodónak kell lennie és információval szükséges szolgálnia azzal kapcsolatban, hogy mi vár a nézőre.
Ugyan a YouTube, a videód feltöltését követően maga is képes kiválasztani egy-egy részletet a videódból, amelyet megfelelőnek ítél a borítókép státuszhoz, azonban legtöbb esetben nem szolgálja ki teljes mértékben céljaidat.
A legfrissebb YouTube statisztikák szerint a videómegosztó felület jelenleg is a második legnépszerűbb közösségi média oldal, így megérdemli kiemelt figyelmedet!
Egy borítókép akkor tökéletes, ha:
– Megmutatja, hogy ki vagy!
Rajta van a logód vagy a vállalkozásod neve, így egyből hozzád és a márkádhoz tudják kapcsolni az anyagot. A legjobb, ha egységes és minden egyes videó esetében ugyanolyan formában jelenik meg.
– A beszélő is megmutatkozik.
Így sokkal személyesebb és közvetlenebb lesz az anyag, hívogató a többi videóval szemben. Amennyiben megmutatod az arcodat szimpátiát és bizalmat kelthetsz a jövőbeni nézőidben.
– Egyértelmű a téma.
A kép beszédes legyen, a néző már első blikkre tudja, hogy miről fog szólni a videó. Ehhez jól látható módon érdemes elhelyezni a borítón is a videó témáját sejtető címet.
– Mobilon és asztali gépen is mutat.
Optimalizáld a borítóképet minden eszközre, hiszen nem tudhatod, hogy éppen honnan jelentkezik be az érdeklődő.
Saját YouTube csatorna létrehozása és értékes videós tartalmakkal való bombázása eljuttathat célcsoportodhoz. Amennyiben betartod az előzőekben felsorakoztatott tippeket és tanácsokat, akkor garantáltan bővelkedni fogsz a kattintásokban!