Az üzleti Facebook oldallal tovább építhetjük márkánkat, releváns információkat adhatunk át, de még a kliensekkel való kapcsolattartásban is jól jön. Hírfolyamot átgörgetni pedig mindenki szokott – emiatt is születik meg manapság annyi pontosan megtervezett kampány.
A siker megalapozása olykor a részletekben rejlik
Optimális tervezéssel, kampánybeállítással egy olyan eszközt tarthatunk a kezünkben, amely minden tekintetben megéri majd a befektetett energiát. Íme néhány tipp a tökéletes Facebook kampányhoz:
1. Megfelelő Facebook oldal
Egy házat sem fogunk tudni felépíteni tuti biztos alapok nélkül. Amennyiben van már üzleti oldalunk, akkor érdemes időnként auditálni, hogy valóban illeszkedik-e marketing céljainkhoz.
2. Értékes tartalomgyártás
Ha folyamatosan érdekes és változatos információkat osztunk meg, akkor egyre több emberhez jut majd el a hírünk. Egy heteken át ismétlődő hirdetés szövegre azonban hamar ráunhatnak az emberek, és mínuszba fordulhat a kampány átkattintási rátája.
3. Célcsoportok meghatározása
A Facebook hirdetéskezelés aligha működhetne jól definiált célcsoport nélkül. Szerencsére lehetőségünk nyílik a demográfiai és földrajzi adatok mellett, akár érdeklődési kör alapján is szűrni.
4. Tudatos Facebook hirdetéskezelés
Egy jól átgondolt stratégia mentén ki kell találni, hogy milyen hirdetések legyenek a kampányban, milyen szövegezéssel, grafikával stb. Nagyjából 10 féle típus közül választhatunk, a videós fajtáktól kezdve egészen az oldalkedvelési példányokig.
5. Remarketing használata
Ez egy olyan eleme a Facebook hirdetéskezelés világának, amelyet minden webshop tulajdonosnak „receptre” kéne írni. Ha valaki korábban szemezett már valamelyik termékünkkel a webáruházban, de nem vette meg, akkor a Facebook újra elé kínálja majd.
6. Egyéb üzleti fiókok létrehozása
Az Instagram az egyik legdinamikusabban fejlődő platform, amely újabb-és újabb hirdetés típusokkal örvendeztet meg minket. Ha pedig Facebook fiókkal is összekötjük, akkor egy kattintással replikálhatjuk az ott megjelenített posztokat, tartalmakat.
7. Landing oldal tökéletesítése
A landoló oldal célja, hogy a közvetlen linken keresztül érkező látogatók valamilyen kívánt konverziót hajtsanak végre. Egy megfelelően összerakott céloldal tehát aranyat ér, így nem árt időnként felülvizsgálnunk azt.
8. Facebook pixelkód beállítása
Ebben az esetben hirdetéssel visszakövethetjük azokat a látogatókat, akik korábban voltak már a weboldalunkon. De a különféle aktivitások (pl. feliratkozás, vásárlás) beazonosításában is segít nekünk.
9. Rendszeres optimalizálás
Az optimalizálás és finomítás mind a Facebook hirdetéskezelés, mind a kampánykezelés során elengedhetetlen. A célzás finomításával jobban bevonzhatjuk a termékek iránt érdeklődőket.
10. A/B tesztelés
Az A/B tesztelés lényege, hogy több hirdetést is „megversenyeztetünk” egy kampányban, és a célközönség dönt majd arról, hogy melyik lesz a befutó.
Óriási falatnak ígérkezik a megfelelő kampánykezelés? Van megoldás!
Több út is vezet a hegy tetejére, neked csak el kell döntened, hogy melyiken indulsz el. Amennyiben Te is inkább kiszerveznéd a feladatokat, akkor a Honlapbirodalom is tud neked segíteni a sikeres Facebook hirdetéskezelés, kampánykezelés lefolytatásában – az első tervektől egészen a megvalósításig!